Informacja dotycząca jawności posiedzeń, transmisji i utrwalania obrad Rady Miejskiej w Ożarowie oraz ochrony danych osób uczestniczących w obradach Rady
Uczestników sesji Rady Miejskiej w Ożarowie informujemy, że obrady są transmitowane i utrwalane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk. Transmisja obrad sesji Rady jest dostępna pod adresem: https://ozarow.esesja.pl/
Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej posiedzenia kolegialnych organów władzy publicznej pochodzących z powszechnych wyborów są jawne i dostępne.
Informujemy ponadto, że publiczne przekazywanie na sesji dowolnych informacji o osobach fizycznych niepełniących funkcji publicznych, obecnych lub nieobecnych na sesji lub wypowiadanie się publicznie na ich temat, może stanowić naruszenie ich prywatności oraz dobrego imienia, a w konsekwencji stanowić naruszenie ochrony (poufności) ich danych osobowych, a co w konsekwencji może prowadzić do odpowiedzialności cywilnej, a także karnej.
Szanowni Państwo – uczestnicy posiedzeń komisji lub sesji
Państwa uczestnictwo w pracach komisji lub w obradach sesji Rady Miejskiej w Ożarowie jest w pełni dobrowolne. Podczas uczestniczenia w pracy komisji lub w obradach sesji Rady Miejskiej w Ożarowie mogą być przetwarzane Państwa dane osobowe, w tym wizerunek, na co Burmistrz Ożarowa, będący
administratorem Państwa danych osobowych, nie musi uzyskiwać Państwa zgody.
Przesłanką uprawniającą do przetwarzania Państwa danych osobowych jest wykonywanie nałożonych przepisami prawa obowiązków w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej (art. 6 ust. 1 lit. e Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – RODO) oraz wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.
Koniecznym jest z kolei wypełnienie przez Administratora danych – obowiązku informacyjnego zgodnie z art. 13 RODO względem osób uczestniczących w publicznych sesjach Rady Miejskiej w Ożarowie, o następującej treści:
Administrator |
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Ożarowa z siedzibą ul. Stodolna 1, 27-530 Ożarów |
Inspektor danych osobowych |
Może się Pani/Pan kontaktować z wyznaczonym przez Burmistrza Inspektorem Ochrony Danych pod adresem: iod@ozarow.pl |
Cele przetwarzania i podstawa prawna |
Będziemy przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w postaci wizerunku oraz głosu w celu realizacji przez Gminę jej zadań. Podstawą prawną ich przetwarzania jest art. 6 ust 1 lit. c i e RODO wskazujący, że przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia
|
Odbiorcy danych |
Odbiorcą Państwa danych osobowych mogą być podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa firma świadcząca usługę nagrywania oraz transmisji oraz administrator Biuletynu Informacji Publicznej, a także nieograniczona liczba osób trzecich, w związku z tym, iż nagranie stanowi informację publiczną w rozumieniu art. 18 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej i podlega udostepnieniu w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy w Ożarowie |
Okres przechowywania danych |
Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres wymagany do realizacji obowiązku ustawowego, a wskazany przez odrębne przepisy prawa odnoszące się do archiwizacji dokumentów w organach administracji publicznej i Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
|
Przekazywanie danych osobowych |
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji |
Prawa osóby których dane dotyczą |
Posiadają Państwo prawo dostępu do nagrania oraz prawo do jego usunięcia (anonimizacji) w tej części nagrania, która ujawnia Państwa dane, a które nie stanowią informacji publicznej w rozumieniu ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, prawo wniesienie sprzeciwu oraz sprostowania danych osobowych. |
Prawo wniesienie skargi |
Ma Pan/Pani prawo złożenia skargi na niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. |
Informacja o zautomatyzowanym przetwarzanu danych |
Dane osobowe nie będą podlegają profilowaniu ani zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
|